Rządowy doradca ds. dziedzictwa uznał, że mimo potencjalnych strat dla historycznego charakteru obiektu, nowa koncepcja wprowadza rozwiązania, które mogą lepiej eksponować architektoniczne walory stacji.
Nowa wersja zakłada budowę jedenastopiętrowego budynku biurowego nad halą peronową, zastępując wcześniejszy, bardziej kontrowersyjny projekt Herzog & de Meuron, który przewidywał realizację siedemnastopiętrowego obiektu zawieszonego nad dworcem i przylegającym hotelem Andaz. Ten wcześniejszy plan został odrzucony po fali krytyki i ponad 2200 sprzeciwach ze strony społeczeństwa.

Obecna propozycja, choć również wzbudza kontrowersje – od kwietnia zebrano niemal 2000 formalnych sprzeciwów – spotkała się ze znacznie większym poparciem niż poprzednia wersja, otrzymując blisko tysiąc pozytywnych komentarzy. Mimo to, organizacje zajmujące się ochroną dziedzictwa, takie jak Save Britain’s Heritage, nadal wyrażają zdecydowany sprzeciw, wskazując na ryzyko znacznych szkód dla samej stacji oraz otaczających ją zabytków.
Historic England doceniło między innymi gotyckie wejścia zaproponowane od strony Liverpool Street i Bishopsgate, zauważając jednak, że ich monumentalny charakter może zdominować istniejący kontekst urbanistyczny. Z uznaniem odniesiono się również do projektu wnętrza, inspirowanego stylem wiktoriańskim, który ma uwzględniać nowe konstrukcje wsporcze oraz umożliwiać lepszy wgląd w przestrzeń hali peronowej.

Pomimo pozytywnej oceny niektórych elementów, instytucja podkreśliła konieczność dalszych modyfikacji w celu ograniczenia negatywnego wpływu inwestycji. W odróżnieniu od stanowiska zajętego wobec wcześniejszego projektu, Historic England nie wnosi formalnego sprzeciwu, zalecając władzom Londynu udzielenie zgody na budowę jedynie pod warunkiem odpowiedniego wyważenia strat i korzyści dla interesu publicznego.
Decyzja planistyczna w sprawie projektu firmy Acme ma zostać podjęta pod koniec bieżącego roku lub na początku następnego.