Bally’s Las Vegas: luksusowe wieżowce, stadion i kasyno w jednym projekcie

W miejscu dawnego Tropicana na Las Vegas Strip powstanie gigantyczny kompleks rozrywki: dwa wieżowce hotelowe z 3 000 pokojami, centrum rozrywki na 2 500 miejsc, kasyno i ponad 46 000 m² powierzchni handlowo-gastronomicznej – a to wszystko sąsiadować będzie z nowym stadionem baseballowym Athletics MLB.
Bally’s Corp

Bally’s Las Vegas to projekt o dużej skali, zapowiedziany przez Bally’s Corporation i przygotowywany we współpracy z JLL oraz pracownią Marnell Architecture. Kompleks zajmie 35 akrów terenu (ok. 14,2 ha) na działce po Tropicana; inwestycja obejmie dwa luksusowe wieżowce hotelowe oferujące łącznie 3 000 pokoi oraz centrum rozrywki zdolne pomieścić 2 500 widzów.

W części handlowo-rozrywkowej zaplanowano ponad 500 000 stóp kwadratowych powierzchni użytkowej (ok. 46 450 m²) przeznaczonej na sklepy, restauracje i atrakcje. W projekcie przewidziano również kasyno oraz strefę VIP z bezpośrednim połączeniem ze stadionem baseballowym, z którym inwestorzy będą dzielić teren i infrastrukturę.

Inwestycja ma być częścią szerszej strategii przyciągania międzynarodowych gości i turystów sportowych; Bally’s liczy, że połączenie wielkopojemnych obiektów noclegowych i rozrywkowych ze stałą obecnością profesjonalnego baseballu zapewni stały napływ widzów. W ocenie przedstawicieli branży stadion Oakland Athletics, wart ok. 1,8 mld USD może doprowadzić do pojawienia się nawet setek tysięcy nowych odwiedzających rocznie, co byłoby istotnym wsparciem dla lokalnej gospodarki.

Ogłoszenie projektu następuje w momencie, gdy Las Vegas odnotowało osłabienie ruchu turystycznego w sezonie letnim. W II kwartale 2025 r. przyjazdy gości zagranicznych spadły, a LVCVA wskazała, że w lipcu i sierpniu odwiedzający byli mniejsi o 12% i 6,7% rok do roku. Międzynarodowe trendy też nie pomagają. Raporty branżowe sugerują, że Stany Zjednoczone mogą stracić znaczące przychody z turystyki zagranicznej w skali miliardów dolarów.

Bally’s argumentuje, że kompleks połączony z rozgrywkami Major League Baseball stworzy unikalną ofertę i przyciągnie segment turystyki sportowej, który ma wysoki potencjał wydatkowy. Zadeklarowano, że budowa ośrodka ma ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku; szczegółowy harmonogram i budżet poszczególnych etapów inwestycji nie zostały jeszcze ujawnione.

Z punktu widzenia miejskiego planowania i operatorów hotelowych projekt niesie zarówno szanse, jak i wyzwania. Po stronie korzyści znajduje się potencjał zwiększenia liczby noclegów, wydłużenia sezonu turystycznego oraz wzrostu wpływów z gastronomii i handlu. Ryzyka dotyczą m.in. konieczności przyciągnięcia stałego strumienia gości międzynarodowych, presji na infrastrukturę miejską oraz kosztów realizacji dużych inwestycji deweloperskich w warunkach zmiennego popytu.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *