Trwa budowa najdłuższego na świecie tunelu kolejowego pod Alpami, który po ukończeniu połączy miasta Fortezza we Włoszech i Innsbruck w Austrii. Będzie on obsługiwał pociągi pasażerskie poruszające się z prędkością do 250 km/h, skracając czas podróży między tymi dwoma miastami z 80 minut do 25.
Trasa przebiega pod przełęczą Brenner, która stanowi granicę między tymi dwoma krajami.
Drążeniem tunelu po włoskiej części inwestycji zajmuje się tarcza TBM Flavia. Kierowane przez Webuild konsorcjum dotarło z robotami do granicy z Austrią. Poziom realizacji Lot Mules 2-3 to obecnie ponad 95 proc.
Webuild jesy wykonawcą także austriackiej części tunelu z Gola del Sill-Pfons Lot. Grupa zbudowała również przejście podziemne Isarco, które wyznacza najbardziej wysunięty na południe punkt tunelu przed dotarciem do stacji Fortezza.
Tunel bazowy Brenner jest kluczową częścią korytarza skandynawsko-śródziemnomorskiego w unijnej sieci TEN-T.