Rusza budowa największego terminalu JFK w Nowym Jorku

Rozpoczęła się budowa nowego terminalu nr 1 na lotnisku JFK w Nowym Jorku, jednej z największych inwestycji infrastrukturalnych w USA o wartości 9,5 miliarda dolarów.
Port Authority of New York and New Jersey

Na terenie nowego terminalu nr 1 na międzynarodowym lotnisku JFK w Nowym Jorku wprowadzono zaawansowany system bezprzewodowego powiadamiania o sytuacjach awaryjnych. System obejmuje 25 wież komunikacyjnych, które zapewniają natychmiastowe alerty audiowizualne i masowe wiadomości dla 3000 pracowników zaangażowanych w budowę pierwszego zestawu 14 bramek oraz nowych hal przylotów i odlotów.

Nowy terminal, który po ukończeniu w 2030 roku stanie się największym obiektem lotniska o powierzchni 2,6 mln stóp kwadratowych i 23 bramkach, ma w pełni wykorzystać potencjał systemu powiadamiania. Urządzenie pozwala na przekazywanie komunikatów w wielu językach, w tym w 17 standardowych oraz 15 dodatkowych, w formie tekstu, audio i wideo. System obsługuje scenariusze awaryjne, takie jak pożary, strzelaniny, wypadki medyczne, wycieki czy zawalenia konstrukcji, a także informuje o zagrożeniach pogodowych.

Całość nadzoruje centrum dowodzenia ulokowane w przyczepie medycznej, z której kierownicy ds. bezpieczeństwa mogą wydawać komunikaty za pomocą tablic LED i głośników wbudowanych w wieże. Każda wieża jest wyposażona w zawieszkę, która umożliwia pracownikom uruchomienie alarmu, automatycznie przesyłając powiadomienie do personelu bezpieczeństwa w celu szybkiej oceny sytuacji i ewentualnej ewakuacji.

System został opracowany przez firmę Safety Systems Management, założoną w 2016 roku przez Cory’ego Shermana. Jak podkreślają przedstawiciele projektu, przewaga technologii bezprzewodowej polega na możliwości przesyłania szczegółowych, jasnych komunikatów w całym obszarze budowy bez opóźnień, w przeciwieństwie do tradycyjnych syren.

Budowa terminalu nr 1 realizowana jest w ramach transformacji lotniska JFK wartej 19 miliardów dolarów, obejmującej dwa nowe terminale, rozbudowę dwóch istniejących, węzeł komunikacyjny oraz nową sieć dróg. Projekt finansowany i kierowany jest przez konsorcjum złożone z Ferrovial, JLC Infrastructure, Ullico oraz Carlyle. System powiadamiania będzie przenoszony na kolejne etapy budowy, zapewniając bezpieczeństwo na wszystkich fazach realizacji.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *