Most Danjiang będzie liczył 450 metrów długości i 200 metrów wysokości, a jego wyjątkowość polega na zastosowaniu asymetrycznego podparcia z jedną wieżą. To rozwiązanie pozwoliło zachować panoramiczny widok na ujście rzeki – popularne miejsce wśród mieszkańców i turystów, którzy odwiedzają je, by podziwiać zachody słońca nad Tajwanem.
Projekt realizowany jest przez konsorcjum Sinotech Engineering Consultants oraz niemiecką firmę Leonhardt, Andrä & Partner, przy współpracy z pracownią Zaha Hadid Architects (ZHA), autorką koncepcji architektonicznej. Wartość inwestycji szacowana jest na 405 mln dolarów amerykańskich, a całkowity czas realizacji wynosi 68 miesięcy.

Most ma w znaczący sposób usprawnić ruch w regionie – po jego otwarciu przewiduje się zmniejszenie natężenia ruchu o około 30% na istniejącym moście Guandu, zlokalizowanym 5 kilometrów w górę rzeki. Nowe połączenie skróci także drogę o 10 kilometrów, eliminując konieczność objazdu w głąb lądu.
Konstrukcja została zaprojektowana z myślą o odporności na silne wiatry i trzęsienia ziemi, a jej pomost usytuowano na takiej wysokości, by umożliwić swobodny ruch statków. Most wyposażony będzie w wydzielone pasy dla pieszych i rowerzystów, a jego konstrukcja umożliwi w przyszłości integrację z siecią kolei miejskiej Danhai Light Rail.
Aktualnie trwają prace związane z układaniem nawierzchni, montażem oświetlenia oraz ekranów akustycznych. W kolejnych miesiącach zaplanowano testy obciążeniowe, które poprzedzą oficjalne otwarcie.