Spółka joint venture austriackich wykonawców Porr i Strabag została zwycięzcą przetargu na generalnego wykonawcę 1,8-kilometrowego mostu, który powstanie w miejsce 55-letniego Luegbrücke. Jest to część autostrady A13 Brenner biegnącej przez Tyrol. Wartość podpisanego kontraktu to 217 mln euro.
Nowy most powstanie obok istniejącej konstrukcji, a w chwili jego oddania do użytku, czyli do końca 2027 roku, ruch zostanie przekierowany na nowy obiekt, co pozwoli na wyburzenie starego mostu, z którego dziennie korzysta około 32 000 pojazdów.
Aby poradzić sobie z logistyką, zespół przywiezie materiały przez pobliską rzekę Sill, co według Strabag będzie wiązało się z budową konstrukcji o długości 110 m z filarami o wysokości do 60 m.
Karl-Heinz Strauss, dyrektor generalny Porr, powiedział: „Ekstremalna lokalizacja na wzgórzu stanowi niezrównane wyzwania logistyczne zarówno dla nowej konstrukcji, jak i rozbiórki, a wymiary konstrukcji nad wąwozem Sillschlucht również nie mają sobie równych w Austrii”.
Klemens Haselsteiner, dyrektor generalny Strabag, powiedział: „Luegbrücke, kluczowa część autostrady Brenner i jedna z najbardziej ruchliwych tras w Austrii, po ponad pół wieku osiągnęła swój limit obciążenia.
„Naszym celem jest szybkie zbudowanie nowego mostu, który spełni najwyższe wymogi bezpieczeństwa i zapewni niezawodne połączenie na wiele dziesięcioleci, dzięki starannemu planowaniu i zastosowaniu najnowocześniejszych metod budowlanych”.
Most zastępczy ma zostać oddany do użytku do końca 2030 roku