Na budżet szacowany na 5,5 miliarda dolarów opiewa projekt Interborough Express (IBX), którego realizację rozpoczęła Metropolitan Transportation Authority w Nowym Jorku. Inwestycja zakłada budowę 14-milowej trasy tramwajowej, która ma bezpośrednio skomunikować Brooklyn i Queens – dwie najgęściej zaludnione dzielnice miasta.
Za część inżynieryjną odpowiada spółka Jacobs-HDR JV, która zajmie się zarówno integracją transportu towarowego z nową linią, jak i modernizacją istniejących tuneli oraz przebudową mostów. Konsorcjum pełnić będzie również funkcję doradczą w zakresie strategii prowadzenia całego przedsięwzięcia.
Według przedstawicieli MTA nowa inwestycja ma istotnie odciążyć sieć metra i umożliwić mieszkańcom sprawniejsze podróże nie tylko w celach zawodowych, ale również edukacyjnych czy rekreacyjnych. Prezes instytucji, Janno Lieber, podkreślił, że linia IBX wprowadzi jakościową zmianę w codziennym funkcjonowaniu milionów nowojorczyków.
Władze stanowe również popierają projekt. Gubernator Kathy Hochul ogłosiła niedawno przejście inwestycji z etapu planowania do fazy realizacyjnej, zaznaczając, że dzięki zabezpieczonym środkom finansowym przedsięwzięcie przestaje być jedynie koncepcją, a staje się faktem.