Historyczne przebicie tunelu pod Alpami – Austria i Włochy połączone

Pod Alpami, 1,4 kilometra poniżej przełęczy Brenner, dokonano przełomowego etapu budowy – przebito pierwszy tunel łączący Austrię i Włochy.
Webuild

To początek nowego rozdziału w europejskim transporcie kolejowym, który w najbliższych latach radykalnie skróci czas podróży między Innsbruckiem a Fortezzą – z obecnych 80 minut do zaledwie 25.

Budowa prowadzona jest z obu stron granicy. Po stronie włoskiej prace realizuje firma Webuild, wykorzystując gigantyczną maszynę drążącą o nazwie „Flavia”. Cała inwestycja obejmuje 64-kilometrowy tunel bazowy Brenner, który po ukończeniu stanie się najdłuższym tunelem kolejowym świata.

Nowa infrastruktura wpisuje się w transeuropejską sieć transportową TEN-T, a dokładnie w korytarz skandynawsko-śródziemnomorski, rozciągający się od Finlandii aż po Maltę. Tunel ma być nie tylko rozwiązaniem technologicznym, ale także ważnym krokiem w kierunku bardziej ekologicznej i szybszej mobilności w Europie.

Pokonaliśmy trudne warunki geologiczne dzięki zaawansowanym technologiom, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. To dowód możliwości włoskiego sektora infrastrukturalnego w realizacji kluczowych projektów dla całego kontynentu

– podkreślił Pietro Salini, dyrektor generalny Webuild.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *