Inspiracją dla kształtu terminala były rozgałęzienia rzeki Chicago. Trójdzielna forma budynku łączy się w centralnym punkcie, tworząc symboliczny rdzeń, wokół którego organizuje się ruch i funkcje terminala. W tym miejscu znajduje się efektowny Oculus – przestrzeń reprezentacyjna, zwieńczona sześcioramiennym szklanym świetlikiem nawiązującym do gwiazd z flagi miasta. Plisowany dach, zbudowany z drewnianych i stalowych kratownic, nie tylko poprawia efektywność energetyczną, ale także kierunkowo prowadzi pasażerów przez terminal.

Konstrukcję dachu wspierają kolumny w kształcie litery Y, rozmieszczone co ponad 30 metrów, co pozwala zachować otwartość przestrzeni oraz elastyczność adaptacyjną w perspektywie lat. Pod Oculusem rozciąga się Central Green – przestrzeń publiczna z zielenią, miejscami siedzącymi oraz obszarami do organizacji wydarzeń, tworząca przyjazne otoczenie dla podróżnych. Trzy odnóża terminala otaczają bulwary handlowe, restauracje i punkty usługowe, przypominając uliczną zabudowę miasta.

Antresola nad holem zawiera jasną halę biletową oraz stanowiska kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów odlatujących. Podróż kończy się w punkcie widokowym Overlook, skąd roztacza się panorama lotniska oraz Central Green, co ułatwia orientację.

Projekt, realizowany przez Studio ORD (Studio Gang) Jeanne Gang we współpracy z Solomonem Cordwellem Buenzem, Corgan, Milhouse Engineering and Construction oraz STL Architects, został wybrany spośród prac konkurencyjnych zespołów, w tym Santiago Calatravy, Foster + Partners i SOM. Nowy terminal zastąpi przestarzały Terminal 2 w ramach programu O’Hare21 wart 8,5 miliarda dolarów, który zwiększy przepustowość lotniska o 25% i poprawi komfort wszystkich użytkowników.