Curzon Street Station w Birmingham to historyczny dworzec kolejowy, który pierwotnie otwarto w 1838 roku jako jeden z najstarszych terminali kolejowych na świecie. Obecnie trwa budowa nowego dworca w ramach projektu High Speed 2 (HS2), mającego na celu połączenie Birmingham z Londynem i innymi miastami w Wielkiej Brytanii za pomocą szybkiej kolei.
W styczniu 2024 roku rozpoczęto pięcioletni program budowy nowego dworca Birmingham Curzon Street. Nowy obiekt będzie pierwszym nowym międzymiastowym dworcem końcowym zbudowanym w Wielkiej Brytanii od XIX wieku. Projekt zakłada zastosowanie nowoczesnych rozwiązań architektonicznych, które poprawią dostępność i przyczynią się do rozwoju gospodarczego regionu.
Złożony został nowy wniosek do Rady Miasta Birmingham o zmianę projektu nowej stacji Curzon Street firmy Grimshaw. To już kolejna modyfikacja inwestycji, kiedy to we w 2020 roku wydana została zgoda na realizację projektu.
Złożony wniosek składa się z 14 proponowanych zmian. Jest to m.in. kaseta dachowa i krawędź dachu, które wcześniej miały być wykonane odpowiednio z drewna i betonu, zostaną teraz wykonane z aluminium. Pięć obszarów hali zostanie zrekonfigurowanych w celu poprawy dostępności i komfortu pasażerów.
Realizacją stacji Curzon Street zajmuje się spółka joint venture Mace i Dragados. Inwestycja powstaje pod autostradą A46 w hrabstwie Warwickshire. Konstrukcja obiektu ma być gotowa jeszcze w tym roku. Całość ma być gotowa w 2028 roku.