Przedsięwzięcie to obejmuje budowę nowoczesnego obiektu do postoju i magazynowania autobusów oraz konstrukcji rampy, które odegrają kluczową rolę w reorganizacji transportu autobusowego w centrum metropolii.
W ramach kontraktu Tutor Perini wybuduje siedmiokondygnacyjny budynek magazynowo-postojowy, zlokalizowany pomiędzy 9. a 10. Aleją oraz ulicami West 39th i West 40th. Obiekt, wykończony stalową elewacją, będzie w stanie pomieścić do 350 autobusów. Jego zadaniem będzie również pełnienie funkcji tymczasowego terminalu autobusowego w czasie budowy nowego głównego terminalu.
Kolejnym elementem projektu będzie budowa rozległej konstrukcji rampy, która obejmie całą przecznicę między 10. a 11. Aleją oraz ulicami West 39th i West 40th. Nowa infrastruktura zapewni płynne połączenia pomiędzy różnymi poziomami zastępczego terminalu a tunelem Lincolna, umożliwiając sprawne przemieszczanie się autobusów i usprawniając funkcjonowanie całego systemu komunikacyjnego.
– Jesteśmy podekscytowani możliwością uczestnictwa w tym przełomowym projekcie, który przyczyni się do znaczącej poprawy jakości życia i transportu regionalnego dla mieszkańców oraz osób dojeżdżających do pracy w regionie metropolitalnym Nowego Jorku
– powiedział Gary Smalley, prezes Tutor Perini.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na jesień 2025 roku, a ich zakończenie przewidywane jest na jesień 2028 roku. Projekt stanowi jeden z najważniejszych etapów kompleksowej przebudowy największego terminalu autobusowego w Stanach Zjednoczonych i ma kluczowe znaczenie dla przyszłości komunikacji publicznej w aglomeracji nowojorskiej.