Firma motoryzacyjna General Motors i deweloper Bedrock opublikowali propozycję przebudowy kompleksu Renaissance Center w Detroit z lat 70-tych, która zakłada wyburzenie dwóch wieżowców znajdujących się na tym terenie.
Plany zakładają usunięcie dwóch wieżowców i przebudowę pozostałych trzech, z których wszystkie zostały pierwotnie zaprojektowane przez amerykańskiego architekta Johna Portmana i ukończone pod koniec lat 70. na nabrzeżu rzeki w mieście.
Według deweloperów, dwie z wież biurowych znajdujących się najbliżej rzeki zostaną wyburzone. Najwyższa wieża w Michigan, Detroit Marriott, która ma 222 metry wysokości, oraz dwa inne duże drapacze chmur zostaną zachowane i odnowione, przekształcając kompleks w bardziej nastawiony na użytek mieszkaniowy i hotelarski.
Niska podstawa łącząca budynki zostanie również usunięta, aby zorientować konstrukcję w kierunku przebudowy nabrzeża rzeki uwzględnionej w planach.
W planach rozwoju uwzględniono również przestrzeń publiczną, a także promenadę, aby stworzyć więcej połączeń z miastem.
„Przyszłość tego kultowego punktu orientacyjnego jest ważna dla Detroit i Michigan, a nasza wspólna wizja z General Motors zapewnia, że jego przebudowa jest zgodna z rozwojem gospodarczym Detroit” – powiedział dyrektor generalny Bedrock, Kofi Bonner.
Wizualizacje przebudowy pokazują centralny budynek Detroit Marriott stojący tuż obok rzeki, podczas gdy wcześniej znajdował się pośrodku czterech wyższych drapaczy chmur, nieco zasłonięty. U jego podstawy znajdzie się bardziej skondensowane szklane podium, które rozciąga się w kierunku rzeki.
Na wschód od kompleksu, seria nisko położonych struktur i obszarów krajobrazowych zastąpi to, co obecnie jest ogromnym parkingiem.
Odkąd kompleks został zakupiony przez General Motors (GM) w 1998 roku, przeszedł wiele renowacji i ulepszeń, ale Bedrock powiedział, że drapacze chmur muszą zostać zaktualizowane, aby zaspokoić obecny popyt w czasach, gdy nieruchomości biurowe są nadal niepewne. Do tej pory GM zainwestował ponad 1 miliard dolarów w ulepszenia obiektu RenCen, jednak musi on zostać przekształcony, aby był rentowny w przyszłości.
Bedrock powiedział, że zarówno on, jak i GM zadeklarowali „większość” funduszy na przebudowę, ale że będzie szukał funduszy publicznych, aby sfinansować pozostałą część. Będzie to wymagało zatwierdzenia przez lokalne organy ustawodawcze i regulacyjne.
GM powiedział Detroit Free Press, że wyburzenie całego kompleksu jest możliwe, jeśli firmy nie będą w stanie zapewnić wystarczających funduszy na przeprowadzenie przebudowy.